
Çanakkale
Çanakkale'deki anma törenlerinden ilki, Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleştirildi.
Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler, Çanakkale Valisi Ömer Toraman, Çanakkale Belediye Başkanı Muharrem Erkek, Çanakkale Boğaz ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Mustafa Biçen ile Türkiye Harp Malulü Gaziler, Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Çanakkale Şube Başkanı Enes Arslan, Atatürk Anıtı'na çelenk bıraktı.
Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) tarafından 1994 yılında 253 bin şehit adına 3972 sayılı Kanun’la Çanakkale’ye verilen “Çanakkale Geçilmez” yazılı altın madalya, Bakan Güler tarafından Türk bayrağına takıldı.
Güler'in altın madalya takmasının ardından öptüğü Türk bayrağının göndere çekilmesiyle saygı duruşunda bulunuldu ve İstiklal Marşı okundu.
Törende, Çanakkale Boğazı'nda demirli "TCG Kınalıada" korvetinden 21 pare top atışı yapıldı.
Törene, AK Parti Çanakkale Milletvekili Ayhan Gider, CHP Çanakkale Milletvekili İsmet Güneşhan, İYİ Parti Çanakkale Milletvekili Rıdvan Uz, Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanı İsmail Kaşdemir, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cüneyt Erenoğlu, Avustralya'nın Ankara Büyükelçisi Sally-Anne Vincent, Yeni Zelanda Büyükelçi Yardımcısı Erin Morriss, Avustralya Savunma Ataşesi Albay Timothy Hawley, Birleşik Krallık Savunma Ataşesi Albay Jim Torbet, Avustralya'nın Çanakkale Konsolosu Laura Wauchope ile siyasi partilerin temsilcileri katıldı.
Gelibolu'daki anma programı, 2'nci Kolordu Komutanlığı önündeki Atatürk Anıtı'na çelenk sunulmasıyla başladı. Gelibolu Kaymakamı Cihat Koç, 18. Mekanize Piyade Tugay Komutanı Tuğgeneral Haluk Erdem ve Belediye Başkanı Ali Kamil Soyuak tarafından sunulan çelenklerin ardından saygı duruşunda bulunuldu, İstiklal Marşı okundu.
Programın ikinci adresi olan Gelibolu Şehitliği'ndeki tören, saygı duruşu, saygı atışı ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı. Şehitler için Kur'an-ı Kerim tilavetinin gerçekleştirildiği törende, Kaymakam Koç şeref defterini imzaladı. Protokol üyeleri ve vatandaşlar, şehit kabirlerini ziyaret ederek karanfil bıraktı.
Anma etkinlikleri, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Konferans Salonu'ndaki programla devam etti. Öğrenciler tarafından seslendirilen şiirler ve sahnelenen tiyatro gösterileri katılımcılara duygulu anlar yaşatırken, Çanakkale ruhunu yansıtan görsel sunumlar büyük beğeni topladı.
Dışişleri Bakanlığı, "18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi" vesilesiyle yurt dışında görevli oldukları sırada menfur terör saldırıları sonucunda şehit düşen Bakanlık mensuplarını, diğer kamu görevlilerini ve aile fertlerini anmak üzere Ankara'da tören düzenledi.
Cebeci Asri Mezarlığı'ndaki Dışişleri Şehitliği'nde düzenlenen anma törenine, şehit düşen diplomatların ailelerinin yanı sıra Dışişleri Bakan Yardımcısı Büyükelçi Zeki Levent Gümrükçü, Türk diplomatlar ve Türkiye'de görev yapan yabancı misyon temsilcileri katıldı.
Şehitlerin anısına saygı duruşunda bulunulan törende, Kur'an-ı Kerim okundu.
Törende konuşan Gümrükçü, 18 Mart Şehitleri Anma Günü vesilesiyle yurt dışında Türkiye'yi büyük bir özveri ve şeref ile temsil ederken şehit olan diplomatlar, kamu görevlileri ve aile üyeleriyle vatanları uğruna canlarını feda eden tüm şehitleri saygı ve rahmetle anmak için bir araya geldiklerini belirterek şunları söyledi:
"Bugün, aynı zamanda sadece Türk ulusunun kaderini veya 1. Dünya Savaşı'nın gidişatını değil, bizzat dünya tarihinin akışını değiştiren en önemli dönüm noktalarından biri olan Çanakkale Deniz Zaferi'nin yıl dönümü. O zafer ki; Türk milletinin içindeki bağımsızlık ateşini ve inancını dost, düşman herkese en açık şekilde göstermiş ve 'Çanakkale geçilmez' sözlerini hepimizin zihinlerine adeta kazımıştır."
Zeki Levent Gümrükçü, Çanakkale Zaferi'nin, her yaştan ve yurdun her köşesinden 50 binin üzerinde şehitle bir neslin belki de en parlak temsilcilerinin yitirildiği destansı bir mücadele ve direniş olduğunu vurgulayarak şunları ifade etti:
"Her yıl 18 Mart gününde sadece Çanakkale Savaşı'nda kaybettiğimiz canlar için değil, Dumlupınar'dan Sarıkamış'a, Kurtuluş Savaşı'mızın her cephesinde, Kore'den Kıbrıs'a tüm barış misyonlarımızla ve 15 Temmuz Destanı dahil terörizmin her türlüsüyle mücadelemizde kaybettiğimiz tüm şehitlerimizi Türk halkı olarak anarken, Dışişleri camiası olarak bizler de yurt dışında görevleri başında şehit olan diplomatlarımızı ve aile üyelerini anmak için burada Dışişleri Şehitliği'nde bir araya geliyoruz."
Gümrükçü, Türkiye'nin terörizmden en çok acı çekmiş ülkelerin başında geldiğinin altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Ülkemizin terör belasıyla mücadelesi, geçmişte olduğu gibi bugün de bütün kararlılığıyla devam etmektedir. 'Terörle mücadele' deyince birçoğumuzun aklına öncelikle PKK, DEAŞ, FETÖ gibi terör örgütleri ve bu örgütlerin uzun yıllara yayılan hain saldırıları neticesinde kaybettiğimiz askeri, polisi, öğretmeni niceleriyle on binlerce masum vatandaşımız gelmektedir. Ancak burada ülkemizin terörle sınavının ilk olarak 1970'li yıllarda Bakanlığımız mensuplarına karşı yurt dışında gerçekleştirilen menfur suikastlarla başladığını hatırlatmak isterim."
1973'te Los Angeles'ta şehit olan Başkonsolos Mehmet Baydar ve Konsolos Bahadır Demir'i anan Gümrükçü, "Maalesef bunu izleyen yıllarda da ASALA, JCAG, 17 Kasım gibi terör örgütleri tarafından düzenlenen saldırılarda, aslında barışın elçisi olan diplomatlarımız, kamu görevlilerimiz ve çocukları dahil aile fertlerinden 41 vatandaşımız şehit olmuş, çok sayıda mensubumuz yaralanmıştır." diye konuştu.
Dışişleri Bakan Yardımcısı Büyükelçi Gümrükçü, Türk hariciyesinin yaşadığı bu trajedinin dünya diplomasi tarihinde de eşi ve benzeri olmadığına dikkati çekerek "Şundan herkesin emin olmasını isterim ki; bu haince ve canice terör saldırılarını gerçekleştirenler, terör yoluyla elde etmeye çalıştıkları kirli emellere o günlerde de ulaşamamışlardı, bugün de yarın da asla ulaşamayacaklar." dedi.
Saldırıların, Türk diplomatlarının ve ailelerinin Türkiye'yi yurt dışında gururla temsil etme azimlerini ve Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün dış politikada kılavuz olarak bıraktığı "Yurtta sulh, cihanda sulh" ilkesi doğrultusunda barış için çalışma kararlılıklarını artırdığını belirten Gümrükçü, "İnsanlığın ortak değerlerini savunan barış elçisi diplomatlarımızı, terör yoluyla susturmaya çalışanlar, tarihin karanlık sayfalarında boş hayallerle yerlerini alırken; şehit diplomatlarımız ve aile fertlerinin isimleri kalplerimize ve tarihe altın harflerle adeta kazınmıştır." ifadesini kullandı.
Zeki Levent Gümrükçü, saldırılardan 18'inin faillerinin bugüne kadar tespit edilememesi, tespit edilenlerin ise hak ettikleri cezayı almamasından duyduğu üzüntüyü dile getirerek bu saldırıların sadece Türk diplomatlarını değil, esasen dünya barışını ve insanlığın ortak değerlerini de hedef aldığını belirtti.
İnsanlığa karşı işlenen en önemli suçlardan birini teşkil eden terörizmin her türlüsünde olduğu gibi bu terör saldırılarının kurbanlarına da din, dil veya milliyetler üzerinden bakılamayacağını vurgulayan Gümrükçü, şöyle devam etti:
"Aksine bu saldırıları hepimize yapılmış saldırılar olarak görmeli ve buna göre hareket etmeliyiz. Hele ki tarihi bu şekilde tek yanlı ve eksik algılayanların, insanlar arasına radikal söylemleriyle nefret tohumları ekmeye çalışanların hedefindekiler, bu saldırılarda olduğu gibi hayatları boyunca bunun tam tersi yönünde mücadele etmiş barış elçileri olunca."
Dışişleri Bakan Yardımcısı Büyükelçi Gümrükçü, uluslararası topluma, terörizmle mücadelede seçici davranmadan, tam bir işbirliği sergilemeleri ve terörizmi yüceltebilecek her türlü davranış ve faaliyetten özenle kaçınmaları çağrısında bulunarak, "Şunu unutmayalım ki; kökeni, ideolojisi veya hedefi ne olursa olsun, terörizmin her türlüsüyle mücadelede tam bir kararlılık ve işbirliği, ortak geleceğimizin en önemli teminatlarından birini teşkil edecektir." dedi.
Gümrükçü, şehitlerin hatıralarını yaşatmak ve yakınlarıyla dayanışma içinde olmanın, en öncelikli görev ve vefa borcu olduğunun altını çizerek, şunları söyledi:
"Bu anlayışla isimlerini Bakanlığımızın her köşesinde yaşattığımız şehitlerimizin anısına, bizzat şehadet yerlerine de anıtlar ve plaketler yerleştirilmesi en başta gelen faaliyetlerimiz arasında yer almaktadır. Nitekim bu çalışmalarımız kapsamında bugüne kadar Sydney, Ottava, Lizbon, Viyana, Burgaz ve Belgrad'da şehitlerimizin anılarına anıtlar, plaketler yerleştirilmiş olup şehit verdiğimiz diğer tüm merkezlerde de bu yöndeki çalışmalarımız devam etmektedir."
Anma etkinlikleriyle de şehitlerin her zaman yad edildiğini, hatıralarının canlı tutulmasına yarayabilecek her türlü projeye destek verildiğini belirten Gümrükçü, "En gencinden en kıdemlisine kadar tüm Dışişleri camiası olarak her gün şehitlerimizin anısına layık olmak için canla başla çalışıyor ve onların hayatları pahasına korumaya çalıştığı barışa, dostluğa ve işbirliğine dayanan ulusal çıkarlarımızı muhafaza etmek için her türlü gayreti gösteriyoruz." dedi.
Katılımcılara teşekkür eden Dışişleri Bakan Yardımcısı Büyükelçi Gümrükçü, "Bu duygu ve düşüncelerle aziz şehitlerimizin hatıraları önünde bir defa daha saygıyla eğiliyor, kendilerine Allah'tan rahmet, yakınlarına sabırlar diliyorum. Şehitlerimizin ruhları şad, mekanları cennet olsun." ifadesini kullandı.
Törende, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ve Dışişleri Mensupları Eşleri Dayanışma Derneği adına anıta çelenk bırakıldı.
Katılımcıların kabir ziyaretinin ardından tören sona erdi.
İzmir'de Kadifekale Hava Şehitliği'ndeki törende Vali Süleyman Elban, Ege Ordusu ve Garnizon Komutanı Orgeneral İrfan Özsert, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay anıta çelenk sundu.
Saygı duruşunda bulunulması ve saygı atışının ardından İstiklal Marşı okundu. Vali Elban ve beraberindekiler, ziyaret ettikleri kabirlere karanfil bıraktı.
Kentteki anma programı, Sabancı Kültür Merkezi'nde İl Milli Eğitim Müdürlüğünce düzenlenen etkinlikle devam etti.
Vali Süleyman Elban, programdaki konuşmasında, Çanakkale Savaşı'nda verilen mücadelenin özel olduğunu ifade etti.
Zaferin arkasında her türlü varlığını vatan için feda etmeye hazır olan büyük bir milletin olduğunu aktaran Elban, "Çanakkale sadece Gelibolu'da, Çanakkale'de verilmiş bir boğaz harbinin adı değil, aynı zamanda bu milletin bin yıllarca bir araya getirdiği, biriktirdiği bu ruhla verdiği mücadelenin adıdır. Dolayısıyla Çanakkale'yi iyi anlamak ve bunu doğru anlatmak zorundayız. Bu ruh Türkiye'nin ruhudur. Dolayısıyla Çanakkale ruhunu ve Çanakkale'de verilen mücadeleyi bu manada anlamamız gerekiyor." dedi.
Konuşmaların ardından lise öğrencileri tarafından "Çanakkale" adlı oratoryo sunuldu.
Aydın'da Tellidede Mezarlığı'ndaki şehitlikte düzenlenen törende Şehitlik Anıtı'na çelenk bırakıldı.
Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından Üsteğmen Sertaç Sarı, günün anlam ve önemine ilişkin konuşma yaptı.
Şehitlerin kabirlerine karanfil bırakılmasının ardından Kemer Mezarlığı'ndaki şehitlikte de dua edildi, Yedieylül Şehitler Abidesi ve Çanakkale Şehitliği Anıtı'na şükran ziyareti yapıldı.
Törene, şehit yakınları, Aydın Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Polat Bora Mersin, Aydın Cumhuriyet Başsavcısı Celal Tekin, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Necip Çarıkçıoğlu, İl Emniyet Müdürü Armağan Adnan Erdoğan, siyasi parti temsilcileri ve kurum müdürleri katıldı.
Uşak Şehitliği'nde düzenlenen törende, Vali Serdar Kartal, Garnizon Komutanı Personel Albay Yılmaz Levent Güler ve Belediye Başkanı Özkan Yalım tarafından anıta çelenk sunuldu.
Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından İl Jandarma Komutanlığı tören mangası saygı atışı yaptı.
Kur'an-ı Kerim okunup dua edilmesinden sonra protokol üyeleri şehit mezarlarına karanfil bıraktı.
Törene, AK Parti Uşak milletvekilleri İsmail Güneş ve Fahrettin Tuğrul, CHP Uşak Milletvekili Ali Karaoba, Uşak Üniversitesi Prof. Dr. Ahmet Demir, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Özgür Kılıç, İl Emniyet Müdürü Taner Çiftçi, sivil toplum kuruluşları ve siyasi parti temsilcileri ile şehit yakınları ve gaziler katıldı.
Atatürk Kültür Merkezi'nde devam eden programda, Uşak Fen Lisesi öğrencileri ve öğretmenleri tarafından hazırlanan tiyatro gösterisi sahnelendi.
Manisa Garnizon Şehitliği'nde düzenlenen törende Valilik, Garnizon Komutanlığı, Büyükşehir Belediyesi ve şehit aileleri ile gazi dernekleri tarafından çelenkler sunuldu.
Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Manisa Şube Başkanı Yusuf Kayışkan günün anlam ve önemine ilişkin konuşma yaptı, bir öğrenci şiir okudu.
Daha sonra Manisa Valisi Vahdettin Özkan, şehitlik defterini imzaladı.
Vali Özkan konuşmasında, tarihin her safhasında yazılan kahramanlık destanlarının, vatanını canı pahasına savunan aziz ecdadın sarsılmaz iradesinin en güçlü nişanesi olduğunu ifade etti.
Törende, Kur'an-ı Kerim okunup dua edilmesinin ardından protokol üyeleri, şehit mezarlarına karanfil bıraktı.
Programa, MHP Grup Başkanvekili Erkan Akçay, Garnizon Komutanı Tuğgeneral Birol Arslan, Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu ile protokol üyeleri, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri, gaziler ve şehit yakınları ile öğrenciler katıldı.
Denizli'de şehitlikteki törende saygı duruşunda bulunuldu, İstiklal Marşı okundu, protokol üyeleri anıta çelenk sundu.
Vali Yavuz Selim Köşger, Şehitlik Defteri'ni imzaladı.
Törende konuşan Köşger, Çanakkale'yi geçilmez kılanın, istiklal ve istikbal uğruna canlarını feda eden kahraman ecdadı rahmet, şükran ve minnetle yad ettiğini söyledi.
Konuşmanın ardından şehit mezarlarına karanfil bırakıldı, Kur'an-ı Kerim okundu, dua edildi.
Antalya'da Uncalı Şehitliği'nde düzenlenen program, çelenk sunma, saygı duruşu, saygı atışı ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı. Törende, Kuran-ı Kerim tilavetinin ardından şehitler için dua edildi.
Antalya Valisi Hulusi Şahin, şehitlik özel defterini imzaladıktan sonra askeri erkan ve beraberindekilerle şehit mezarlarına çiçek bıraktı.
Şahin törende yaptığı konuşmada, milletin istikbali ve istiklali uğruna en kıymetli varlıklarını feda ederek bu toprakları emanet eden aziz şehitleri rahmetle ve minnetle andığını söyledi.
Şehitlerin fedakarlığıyla yükselen Cumhuriyeti aynı inanç ve sorumlulukla yarınlara taşımaya kararlı olduklarını belirten Şahin, "Türkiye yüzyılının sizlerden aldığımız ilhamla inşa ederken, emanetiniz olan cennet yurdumuzu milletçe birlik ve beraberlik içinde daha güçlü kılma azmini taşıyoruz. Ay yıldızımızın ışığı yolumuzu aydınlattığı müddetçe aziz hatıranız yüreğimizde yaşayacaktır. Ruhunuz şad olsun." diye konuştu.
Türkiye Harp Malulü Gaziler, Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Antalya Şube Başkanı Mehmet Yurdakul da vatan toprağının kutsallığının tüm dünyaya haykırıldığı 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'nin yıl dönümü ve vatan uğruna toprağa düşen şehitlerin gününü yad etmek, hatırlamak ve hatırlatmak için toplandıklarını kaydetti.
Anma programı, Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlenen törenle devam etti. Açılış konuşmalarının ardından, öğrencilere yönelik düzenlenen yarışmalarda dereceye girenlere ödülleri verildi.
Törende Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın günün anlam ve önemine ilişkin mesajı okundu.
Program, 75. Yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesi öğrencileri tarafından hazırlanan "Tarihe Sığmayanlar" adlı sunumun ardından sona erdi.
Muğla'da Menteşe ilçesindeki Şehitler Anıtı'na çelenk sunulmasıyla başlayan törende, saygı duruşunda bulunuldu, İstiklal Marşı okundu ve şehitler için saygı atışı yapıldı.
Törene, Vali İdris Akbıyık, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras ile protokol üyeleri, şehit ve gazi yakınları, öğrenciler, siyasi partilerin ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
Muğla Şehit Aileleri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Süleyman Taşkesen, törende yaptığı konuşmada, Çanakkale Zaferi’nin milletin inanç fedakarlık ve birlik ruhunun en güçlü simgelerinden olduğunu söyledi.
Anıt şeref defterini imzalayan Vali Akbıyık, Çanakkale Zaferi’nin milletin birlik ve beraberliğinin en güçlü simgelerinden biri olduğunu belirterek, bu ruhun gelecek nesillere aktarılacağını ve vatanın sonsuza dek korunacağına kaydetti.
Akbıyık daha sonra beraberindekilerle Muğla'daki şehitlikleri ziyaret ederek, dua etti.
Törene, İyi Parti Muğla Milletvekili Metin Ergun, Menteşe Kaymakamı Mehmet Eriş, Garnizon Komutanı Koramiral Rafet Oktar, Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal, AK Parti Muğla İl Başkanı Cengizhan Güngör, MHP Muğla İl Başkanı Burak Demirel, CHP Muğla İl Başkanı Nail Kızıl, sivil toplum kuruluşları temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi Salonu'nda da anma programı gerçekleştirildi.
Muğla Turgut Reis Anadolu Lisesi tarafından hazırlanan "Çanakkale Ruhu, Gençliğin Yolu" isimli oratoryo sahnelendi.
Isparta'da da Karaağaç Mahallesi’ndeki şehitlikte gerçekleştirilen törende, Kur'an-ı Kerim okunarak dua edildi.
Törende, Isparta Valiliği, Türk Silahlı Kuvvetleri, Belediye Başkanlığı ile Türkiye Harp Malulü Gaziler, Şehit, Dul ve Yetimleri Derneği Isparta Şubesi tarafından şehitlik anıtına çelenk sunuldu.
Saygı duruşunda bulunulmasının ardından saygı atışı yapıldı ve İstiklal Marşı okundu.
Törene, şehit aileleri, Isparta Valisi Abdullah Erin, İl Garnizon Komutanı Tuğgeneral Merdin Kışkan, Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Dr. Yunus Erme Kahramanoğlu, İl Emniyet Müdürü Erdem Bildirici, siyasi parti ve STK temsilcileri ile kurum müdürleri katıldı.
Vali Erin ve protokol üyeleri şehit mezarlarını ziyaret ederek karanfil bıraktı.
Burdur'da şehitlikte gerçekleştirilen tören, çelenk sunulmasıyla başladı. Saygı duruşunda bulunulan törende, İstiklal Marşı okundu ve şehitler için saygı atışı yapıldı.
Burdur Valisi Tülay Baydar Bilgihan ve beraberindeki protokol üyelerince şehit mezarlarına çiçek bırakıldı, dua edildi.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Konferans ve Sergi Salonunda devam eden anma programında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 111. yıl dönümü mesajı okundu.
Ardından, Ercan Akın Fen Lisesi okul korosu türküler seslendirildi, "Kınalı Kuzuların Destanı" adlı tiyatral gösteri yapıldı.
Anma programının ardından Cumhuriyet Anadolu Lisesi Görsel Sanatlar Öğretmeni Özlem Dolunay ve öğrencileri tarafından atık malzemelerden yapılan "Şehitlik Anıtı" sergisi ziyaretçiler tarafından gezildi.
Edirne'de Asker Hastanesi Şehitliği'nde düzenlenen törende saygı duruşunda bulunuldu, saygı atışı yapıldı, İstiklal Marşı okundu. Vali Yunus Sezer, şehitlik defterini imzalayarak şehitliğin Türk milletinin bağımsızlık uğruna gösterdiği fedakarlığın simgesi olduğunu ifade etti. Törene milletvekilleri ve protokol üyeleri katıldı. Kur'an-ı Kerim'in okunmasının ardından şehit kabirlerine karanfil bırakıldı.